Amerikanarna har tamejtusan inte kolsyrat vatten..

Detta blir jag då lite smått sur över, då mitt husknep är att dricka te och gurgla kolsyrat vatten då jag har halsont. Men då amerikanarna inte ens säljer kolsyrat vatten på 7eleven, så ger jag upp hoppet om att hitta kolsyrat vatten i matbutiken. Det fick istället då bli Sprite, som jag inte ens tycker om, som jag fick gurgla. Men istället för att få det onda i halsen att gå bort, så gjorde det bara så jag behövde rapa..

Men annars då, mötet med Ramona var väl sådär. Hon har nu varit här i en vecka, och har nu fått reda på att hennes farmor ligger på sjukhus med cancer, och Ramona har nu beslutat sig för att åka hem igen, även fast hon inte vet HUR allvarligt det är än. Vi tog en snabb tur förbi Natasha, vår counselor, för att Ramona ville prata om valmöjligheter med henne.
Natasha började berätta för mig också att Julia, den andra svenska tjejen i vårat Cluster, hade extrem hemlängtan och ville åka hem, och frågade mig ifall jag kanske kunde prata med henne. (Jag har tydligen blivit Assisterande Counselor nu..)
En snabb tur förbi Julia's hus men utan någon syn av henne, så åkte jag och Ramona ner till downtown för en fika i hamnen, och sedan åkte vi till köpcentrat en snabbis innan vi bar hemåt igen..

Annars så är väl allt bra. Vädret börjar bli kallt, och inför flickans fotbollsträning, rustade jag upp mig med mjukisbyxor, underställ och långarmad tröja. Men ändå satt jag och huttrade. Pizza till middag och ligger nu i min säng med matkoma, efter två bitar pizza.

Oh Well, good night, sleep tight and don't let the bedbugs bite!!

xoxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback