Fest heeeela helgen..

Väldigt produktiv dag man har haft. Sovit heeela dagen från halv 10, då ja kom hem från gårdagens festande. För att kunna berätta helgen på enklast sätt, tar jag och skiver den i punktform..

Lördag
- Sophie och hennes vän Emma kom hem till mig, där vi åt middag och gjorde oss iordning. Beställde taxi som hämtade upp oss och körde oss downtown.

- Prövade lyckan på O'Briens(Sophie är nämligen inte 21 än, men visar man upp hennes svenska körkort så kan amerikanarna tro att hon är född den 11 oktober istället för 10 november). Dock så visste dörrvakterna på O'Briens hur vi skriver ut vårat födelsedatum, så vi kom inte in.

-Prövade då lyckan på FedHouse, där vi faktiskt kom in efter att ha blivit utfrågade om det var ett falskleg eller inte.

-Dansar och får drinkar och shots köpta åt oss. Kanon!

-Träffar på tre Navy-killar som vi dansar och pratar med, efterfest hos dem.

-Även natten spenderades hos dem. Kom hem igen klockan 10.

Söndag
- Skyndar oss och gör oss iordning, för att åka iväg och åka rullskridskor med Isi och Svenja.

-Gick inget vidare för mig. Ramlade inte, men inte gick det bra.

-Åkte ner downtown och åt lunch på Chick & Ruth's, dock var man bakis, så det blev bara pommes med världens godaste milkshake som dem har där.

-Bestämde mig för att åka hem och sova någon timma för att orka med kvällen.

- Min timmes sömn blev tre timmar, och fick skynda mig att byta om och åka ner downtown för att träffa de andra.

-Möter upp med Svenja, Moni, Isi, Pia och Sophie på City Dock Café. Efter går vi till Acme, men vad tusan, de måste ha blivit mer strikta på att släppa in folk under 21, för vi kommer inte in.

-Rör oss ner mot hamnen och klubben Dock Street, där Navy-killarna var och firade deras vinst i football. Men de andra kände inte för att pröva stället, då det var väldigt mycket poliser runt omkring.

- De vill åka till Double T Diner, men jag och Sophie vill inte riktigt ge upp hoppet om att få gå in, så vi testar, och vi båda kom in.

-Träffade Navy-killarna igen och dansade till stället stängde, sedan efterfest hos dem igen. Natten spenderades där igen.

Och tillbaka till var jag började. Har inte gjort något annat än att sova, men ska nu ta mig ner och koka pasta till veckan som kommer. Barnen kommer snart hem, och mamman jobbar till midnatt. Så allt ligger på mig. Awesome!!


Kommentarer
Postat av: Sophie

En helt superperfect helg helt enkelt :D

<3

2009-10-26 @ 04:14:47
URL: http://sooophiesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback