Vilken talang jag är!

Mamma, Pappa.
Jag är ett proffs på att göra små linor med vitt pulver!
Ni borde vara stolta över mig!

Dock är det då barnens medicin jag pratar om. Då pojken varit sjuk, och läkarna vill förhindra att flickan blir sjuk så tar de nu medicin för det. Men då medicinen för barn har tagit slut, och vi bara har medicin för vuxna, så får vi öppna upp kapslarna, hälla ut pulvret, ta bort 1/4-del för att sedan få in 3/4-delar tillbaka i kapseln. Ganska så rolig syssla faktiskt.

Annars så har mammans jobb nu satt igång på riktigt. Hon åkte nu iväg till Philadelphia för att göra ett tv-framträdande imorgon bitti. Så nu är jag ensam med barnen, och för att få allt gjort så snabbt som möjligt imorgon har jag nu ikväll: Tvättat, Förberett luncher för imorgon, preparerat barnens medicin, satt igång en maskin med disk, förberett en maskin disk för imorgon, lagt ut lakan till städhjälpen som kommer imorgon, packat min väska med ombyte för colleget imorgon och ställt fram soptunnorna. Allt inom loppet om 40 minuter, jag är ganska stolt själv.

Imorgon ska jag också ner downtown för att träffa Sophie. Blir nog en liten fika innan jag måste åka och hämta pojken i skolan.
Har också fått en ny mobil, eller fått och fått, jag hittade en av den gamla Au Pairens mobiler som hon lämnat kvar, och frågade ifall jag kunde ta den, då den mobil jag hade var på gränsen att explodera i mitt öra. Batteriet hade nämligen svullnat upp så förfärligt, att vi nu längre inte kunde sätta på locket på den. Batteriet var det ju något fel på, när jag kom hit för 10½ månad sedan kunde den klara sig upp till 5 dagar utan att laddas, och nu var jag tvungen att ladda den varje natt. Men mobilen var ju några år gammal också..

Nej nu måste jag sova, tidig dag imorgon. Måste väcka barnen extra tidigt då vi måste hinna med att sätta igång deras inhalator. Då vardera barn kommer ta ca 30 minuter med inhalatorn.

God Natt
xoxox


Kommentarer
Postat av: Christer

Hehe, ja det är en värdefull kunskap så här i närheten av Stureplan...

2009-10-20 @ 07:20:59
Postat av: Ann-Britt

Det är det jag sagt hela tiden att du är ett sjuksköterskeämne.

2009-10-20 @ 08:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback