Fredag/Lördag

Igår hände väl inte alltför mycket. Fick lyssna på mammans historier om 9/11, då hon berättade om alla de kollegor, vänner och hennes chef i den advokatfirma hon jobbade för, som dog under attackerna mot WTC 2001. Men denna dag var vi också i flickans skola då de hade en liten ceremoni för den nya lekplatsen som vi byggde under juni månad. Flickan fick hålla ett tal, som hon gjorde super!

Efter det åkte mamman och jag hem, men så fort jag kommit innanför dörren så får jag ett textmeddelande från henne, där hon sa att hon var tvungen att åka till mormor för att hjälpa till med gammelmormor som har alzheimers. Så jag var hemma och städade, och bara tog det lugnt. Efter ett tag kom mamman hem med gammelmormor. Och vi åkte och plockade upp pojken och flickan från deras skolor och åkte hem.

Pojken hade fotbollsmatch, konstigt tyckte vi då det regnat 24 timmar sträck. Och när vi kommer till fotbollsplanen inser vi att matchen VAR inställd, bara det att deras coach inte sagt något, då han tyckte det var bra att få in en extra träning. Vi vuxna tackade för det, då vi var tvungna att stå ute i regnet i en timma.

Åkte hem igen och plockade upp gammelmormor, som vi lämnat hemma på grund av regnet, och åkte tillbaka till mormor och morfar och möttes med en sen middag och vi stannade natten där. Passade på att tvätta alla våra kläder, då vår torktumlare tydligen börjat brinna utan att vi la märke till det. Och med tanke på den mängden tvätt vi har, så går det inte att hänga tvätten. Plus att tvätten blir så mycket mjukare om man torktumlar den..

Tillbaka till idag. Jag har hand om barnen medans mamman är iväg på en konsert. Pojken har en kompis över, och jag får lite tid med flickan, som har spelat sin första fotbollsmatch för säsongen idag.
Hennes lag vann med 6-2. Kanon!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback