Enligt aftonbladet, så är det här den värsta stormen sedan 1922..

Okej, då ska jag försöka mig på en uppdatering innan det blir alldeles för mycket att skriva. Satt insnöad hemma hos Elaine hela helgen tillsammans med Sophie och Isabel. Vi gjorde det bästa av situationen. Men fick också lite saker gjorde. På fredagen fick vi gå ut och vandra över en timma för att gå och handla jäst som vi glömt hemma hos Sophie. Vi bakade vår egna pizza, och sedan blev det tårta och presentöppning. Underbara vänner det är man har.

På lördagen valde Sophie och Elaine att gå hem till Sophie för att säga grattis till Sophie's pojke som fyllde år, sedan fick dem och handlade mer mat åt oss alla. Så gulligt! De kom hem efter ca 5 timmar. Vi tog alla och lagade tacos, och sedan satte vi oss och tittade på filmerna My Life In Ruins och He's Just Not That Into You. Två riktigt bra filmer.

Sedan satte det hårda jobbet igång på söndagen började det hårda jobbet. Vi fyra gick alla ut för att skotta Elaine's uppfart. Det tog oss två timmar att bli klara. Och när vi kom in lagade vi sen lunch/tidig middag. Isi som var tvungen att jobba på måndagen gick hem, och Sophie, Elaine och jag gjorde oss i ordning för Super Bowl. Vi gjorde våra egna jerseys med rosa gaffatejp, riktigt snyggt!!!!! Ingrid kom också på besök för att se matchen, men hon hejade på Colts istället för våra Saints.. Saints vann tillslut med 31-17!! YAY!

Måndagen beslutade jag mig för att försöka ta mig hemåt. Efter Elaine och Sophie hade varit hemma hos Sophie på lördagen, så sa det att min bil var TOTALT insnöad. Sophie och jag vandrade i en timma för att komma hem till henne, åt lunch, och sedan började vi gräva. Alla grannar hade sedan tidigade gjort spår i vändzonen, så det tog och drygt 20 minuter att skotta fram bilen, vi jobbade på riktigt bra, tycker jag. Tack för hjälpen Sophie!

Kommer med ett till inlägg. Detta blev för långt.. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback