Småsaker gör mig glad.

Måste bara berätta.
Mamman har sagt lite löst, i alla fall har jag känt det så, att det är mer ett skämt, att hon vill att jag ska stanna här. Även om mina två år som Au Pair är över, att jag ska börja studera eller liknande(gifta mig eller så haha)
Men nu kom pojken in i mitt rum och sa: "Mamma har sagt att du funderar på att stanna här i USA", och tittade på mig med ett stort leende.
Då jag sa att jag inte hade någon aning alls om vad jag kommer göra om 9 månader, så undrade han igen hur det skulle gå till IFALL jag stannade. Jag sa då att det troligen var college som var rimligaste hjälpmedlet till att stanna. Och han bara utbrast: "College, college, go to college"..

Sådana här ord är det som kan få den värsta dagen att bli den bästa någonsin!


Min dag idag har varit helt okej också. Mötte upp Sophie, Isi, Jenny, Ingrid och Malin för en lunch på Chick & Ruth's Delly. Efter det vandrade jag, Jenny, Isi och Sophie runt inne på Naval Academy en stund i värmen från solen, var riktigt mysit ute.
Strax efter klockan 3 åkte jag hem och bara slappade tills dess att familjen kom hem vid 5-tiden, efter det så har jag spenderat hela kvällen själv med barnen, då mamman har gått ut på middag. Barnen är nu i säng, och jag ska städa lite innan jag själv hoppar i bingen.. Can't Wait!!!!!

xoxox


Kommentarer
Postat av: becca

hejsan, jag heter rebecca och ska åka som aupair nu någon gång. håller på och matchar med familjer. Bor du i maryland? vart då? Hur trivs du i området? Jag har liksom låst mig vi att hitta ngt i varmare områden så som californien och florida. . men de är flera familjer som kommer här ifrån och närmare NY och Ohio.. Hur har din tid varit här?

Något att rekommendera? finns mkt att göra?



Jätte tacksam för svar :)

2010-02-21 @ 18:02:11
Postat av: Christer

Visst, bli amerikan! Och flytta till ett stort hus i Florida, med annex, så din pappsi o mammsi kan flytta dit...iaf 4 månader om året.



Men, ingen Tiger!



Kram

2010-02-21 @ 22:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback