Varför händer allt när jag är ensam hemma?

Allting händer verkligen när jag är ensam hemma. Igår satte mamman och barnens pappa ut huset för försäljning - igen.. Denna gång har de anlitat den ökända mäklaren i bygden, i hopp om att något kommer hända. Och jovisst, precis innan jag började mina lektioner på colleget idag, så får jag ett samtal om att de vill ha visning. Halvvägs in i första lektionen så kollar jag till telefonen, och ytterligare två samtal från mäklaren har kommit in. Problemet var bara att huset inte var i skick till att visa.
Så jag ringer till barnens pappa och får honom att flytta visningarna till senare, så jag hinner hem och städa. Och jag tror tusan inte att jag har städat så snabbt tidigare..

Men såklart är ju detta inte det enda som skulle hända idag. Efter det att jag och pojken hämtat upp flickan och kommit hem, så börjar hon gråta och säger att hon har huvudvärk. Och om man inte ger henne smärtstillande, så går det över till migrän. Så var det ju i detta fall, så det hela slutar med att hon kräks. Varför händer allt när jag är ensam hemma?
Pappan kom dock förbi senare och hjälpte till litegrann, så det var i och för sig rätt skönt..

Annars då. Köpte balettskor idag. Och jag bör nog behöva gå in dem lite, då jag nu fått sår på stortån, och det gör ont i plattdynan och hälen när jag har dem på.. Men jag är såååå glad att jag har dem. Har saknat baletten SÅ mycket, så detta är verkligen den bästa kursen jag någonsin tagit här i USA..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback